Novinky

Letní pobyt Losinka 22

13. 08. 2022 Letní pobyt Losinka V termínu od 13. 8. do 20. 8. 2020 jsme společně s dětmi strávili, již potřetí, týden plný her, sluníčka i nových zážitků v campu Losinka. Ubytování bylo tradičně v dřevěných chatičkách a výborné stravování bylo pro nás zajištěno v blízké restauraci. První dny jsme kvůli proměnlivému počasí podnikali kratší výlety do okolí a využívali fotbalové a dětské hřiště přímo v areálu campu. Hned ze začátku pobytu se děti rozdělily do třech týmů a odprezentovaly nám své motto i název oddílu. „Sedmero krkavců“, „Bouřky“ a „Hvězdy“ mezi sebou bojovaly v průběhu celého týdne o největší počet bodů. Každý den plnily nejrůznější soutěže, kvízy a úkoly plné zábavy i nových poznatků. Navíc se také učily, jak vycházet v týmu a držet pospolu. Nemohla chybět ani trocha té turistiky, nám již známý výšlap na rozhlednu „Bukovka“. Novým zdolaným turistickým cílem se stalo „Lesní balneo“, kde jsme se všichni příjemně osvěžili v ledovém jezírku a vyzkoušeli si chůzi po oblázcích. V jednom z tropických dnů jsme navštívili bratrušovské koupaliště v Šumperku, kde si děti užily bazénu a nejmenší krásného brouzdaliště. Pro osvěžení jsme také využívali místní říčku „Losinku“, kde se děti nejen zchladily při horkých letních dnech, ale také stavěly různé přehrady a bazénky z kamenů. Poslední den jsme zakončili vyhodnocením všech týmů a vyhlášení vítěze. Sladká odměna čekala na všechny soutěžící a zmrzlinový pohár pro všechny děti v cukrárně ve Velkých Losinách. Na „Losince“ se nám opět moc líbilo a už teď se těšíme na příští rok.

Letní tábor Stříbrnice 22

01. 08. 2022 Letní tábor Stříbrnice 1. 8. 2022 – 7. 8. 2022 39 dětí s 6 vychovateli prožili krásný týden na Kralické chatě ve Stříbrnicích. Přivítala nás velmi milá a ochotná paní domácí. Děti poznaly hezké a zajímavé místo s poutavou přírodou. V areálu chaty měly velkou možnost sportovního využití. Pan domácí připravil kruhy, hrazdu, pink ponk, pískoviště, trampolínu, motokáru, bazén a hřiště na míčové hry. Toto jsme využívali dopoledne. Po obědě si děti odpočinuly, protože je čekala velmi náročná turistická vycházka k rybníku Úžas. Tam jsme se mohli osvěžit a odpočinout od tropické vlny. Po návratu se děti těšily na domácí zvířata. Seznámily se s kozou Kamilou, oslicí Julií, morčaty, slepicemi, ovečkami, beránkem, koťátky a pejskem Filipem. Užily si i adrenalinový zážitek na bobové dráze v horském areálu Kraličák. Po večeři děti měly pestrý program v podobě soutěží, diskoték a opékání. Odnesly si spoustu zážitků a zkušeností, při kterých nepoznaly nudu.

Letní tábor Kunčice 22

15. 07. 2022 Letní pobytový tábor Kunčice 2022. Část prázdnin letos děti strávily opět na Chatě U Profesora, která nabízí vyžití jak pro malé, tak pro větší děti. Děti prožily týden plný nejrůznějších aktivit v krásné přírodě Staroměstska. Dva týmy hráčů - Hvězdy a Granáti soutěžily ve štafetovém běhu, skákání v pytli, trakařích nebo v provlíkání kruhem. V přetahování lanem holky proti klukům suverénně vyhrálo „něžnější pohlaví“. Téměř každý den si děti zařádily v bazénu se slanou vodou. Nechyběla ani hra o poklad nebo hra Člověče, nezlob se, opékání špekáčků, florbalové zápasy nebo golfový turnaj na hřišti ve Starém Městě. Program tábora doplnili dva mladí vojáci, kteří dětem ukázali, jak získat a uchovat v přírodě pitnou vodu, k čemu se v přírodě hodí tampon, prezervativ a ponožka, jak rozdělat oheň několika způsoby a zahráli si s nimi také bojovou hru. Část dětí si místo bojovky užila jízdu na koních. Okolí chaty přímo vybízí k menším procházkám i větším turistickým výšlapům. Velká pochvala patří dětem za výšlap na Králický Sněžník. Šli jsme přes Stříbrnice, kolem chaty Návrší, a pak hřebenovkou až na vrchol. Zastavili jsme se u sochy slůněte a osvěžili u pramene Moravy. Odměnou za zdolání pořádného kopce byly nádherné výhledy na údolí a lesy, na pastviny a rozlehlé louky a také dobrý pocit, že jsme tento opravdu náročný výšlap zvládli. I letos jsme si zopakovali procházku na Paprsek, kde se děti osvěžily u kofoly, menší si zaskákaly na trampolíně a naši „malošci“ si pohráli na pískovišti. Zdatnější děti šly ještě kolem Dalimilovy rozhledny na kopci Větrově. Večery si děti krátily u tanečních a pěveckých lekcí s Valčou. Moc děkujeme manželům Matoušovým za domácí kuchyni, mladým vojákům N. a P. za praktické rady pro přežití v přírodě a panu MUDr. Wernerovi za sponzorský dar, díky němuž si děti mohly vyzkoušet adrenalinovou jízdu na bobové dráze ve Stříbrnicích. Děti si užily všeho, čeho si v létě užít jde.

Tábor Milovy 22

02. 07. 2022 Milovy V termínu mezi 2.7. a 9.7. se uskutečnil první prázdninový pobyt a zároveň to byla i premiéra na novém místěna na Vysočině v obci Milovy. Byli jsme ubytovaní v areálu, který byl součástí kempu a jiných ubytovacích zařízení. Necelých 150 metrů od naší ubytovny byl ne moc hluboký - milovský rybník, který nám za slunečných dnů poskytl spoustu prostoru k vodním radovánkám, plavání a dovádění dětí. Opravdové slunečné počasí bohužel ale trvalo pouhé tři dny. Teploty se snižovaly a proto jsme využili počasí k návštěvě skalních útvarů jako jsou Perníčky, Čtyři palice, Malinské skály a ti zdatnější se vypravili i do srdce Vysočiny na Devět skal. Jelikož nám za chatou rostla borůvková plantáž, nedalo se odolat a pokud to jen trochu šlo, všichni jsme si užívali borůvkobraní. Přitom se děti pouštěly do staveb krásných domečků, které přichystaly pro lesní zvířátka a skřítky. Dokonce se v jednom z příbytků ubytovala malá ropucha, z čehož měly děti velikou radost, protože domeček splnil svůj účel. Jenže počasí se horšilo a teplota klesala. Také často pršelo. Mezi deštěm jsme se drželi poblíž chaty a využívali jsme plně areálu, kde se nacházely atrakce pro menší děti, jako byly kolotoče, houpačky a pískoviště. Starší děti se nemohly nabažit krásného fotbalového hřiště a každou volnou chvíli hrály kopanou. Hned vedle něj si mohly zahrát na dalším volejbalovém hřišti i nohejbal nebo vybíjenou. Taky jsme si dali i turnaj v petangu, stolním tenisu a kuželkách. Jenže jak jsem už podotkla, pršelo čím dál častěji a bylo čím dál větší chladno. To nám potom nezbylo nic jiného, než se s dětmi přesunout do pěkné a rozsáhlé klubovny a zabavit děti tam. Vyhlásili jsme soutěž o nejlepší a nejztřeštěnější účes dne. Všichni se vyřádili po svém. Z některých účesů přecházel zrak, díky kreativitě a nápaditosti ,,kadeřníků“. Někteří se vyloženě našli a byla veliká legrace. Jindy jsme hráli pantomimu, pomocí které děti ztvárňovaly různá řemesla a povolání. Tady vznikaly opět komické situace, při kterých jsme se dost nasmáli. Velký úspěch měla i židličkovaná, kterou děti zbožňovaly a hrály ji až do roztrhání těla. Taky jsme si všichni společně zazpívali – bylo to velmi milé a příjemné. No ale jak už to bývá, čas je neúprosný a plyne velice rychle. Těch pár dní uběhlo jako voda a my se vrátili zpět s novými zkušenostmi, zážitky, borůvkami a samozřejmě se spoustou vzpomínek.

Pohádkový les 2022

18. 06. 2022 Pohádkový les Obec Myslejovice a Maminky Myslejovice dne 18. 6. 2022 pořádali akci s názvem Pohádkový les. Již na jaře jsme měli tu možnost spolupráce na Velikonočním jarmarku, a tak jsme byli potěšeni, že jsme k nim byli opět pozváni. Vzhledem k tomu, že ve stejném termínu jsme byli pozváni ještě na Olympiádu dětí a mládeže do Zdětína, vybrali jsme takové děti, o nichž jsme si mysleli, že by si akci mohly užít. Po příjezdu do Myslejovic jsme dětem zakoupili kartičky, a ty hned na uvítanou dostaly pitíčko na cestu. Cesta začínala celnicí, na které děti splnily svůj první úkol, načež jsme byli vpuštěni do pohádkového lesa. Tam jsme viděli mnoho krásných pohádkových postaviček. Jako první děti uviděly Ježibabu z Perníkové chaloupky, u které se proletěly na koštěti, a pak si odlouply z její chaloupky kousek perníčku. Poté pomáhaly hledat zlato pirátům, včelkám pomáhaly sbírat med, viděly se s vílou Ursulou, i princeznou Elsou a Annou, Popelce pomáhaly přetřídit hrách, u Makové panenky si vytvořily vlastní náramek a vodníkovi pomáhaly z vody lovit předměty, které do ní nepatří. Protože jsou naše děti hodné, prošly i kolem čerta, a žádné z dětí s ním v pekle nezůstalo. Nakonec viděly i Spongeboba, indiány, a babičce pomohly nakrmit vlka, aby ji a Karkulku nesežral. Odměnou jim potom byla chvilka strávená na skákacím hradě a výhra v podobě sladkostí a bublifuku, který jim nakonec zkrátil chvilku při čekání na autobus, který nás dopravil zpět do Prostějova. Tímto bychom chtěli pořadatelům poděkovat za pozvání a patří jim velký obdiv za tak skvěle uspořádanou akci. Budeme velice rádi, když se akce budeme moct zúčastnit i v následujících letech.

Olympiáda dětí Zdětín 2022

18. 06. 2022 Olympiáda Dětí a mládeže – Zdětín 2022 V sobotu 18. 6. 2022 se velká část našeho DD zúčastnila tohoto sportovního klání na fotbalovém hřišti ve Zdětíně. Slunečné počasí vybízelo spíše ke koupání na přehradě, ale i přesto jsme se na závody hodně těšili. Linkový autobus nás dovezl do Zdětína, kde proběhla registrace, rozdání čísel a poukázek na občerstvení. Sportovní olympiády se zúčastnily i děti z DD Plumlov a DD Olomouc. Porovnání sportovních výkonů a změření sil s dětmi z okolních vesnic a sportovních spolků bylo velmi férové a přátelské. Soutěžilo se ve sprintu, hodu tenisákem, trojskoku a ve vytrvalostním běhu. Závodili jsme ve všech kategoriích a nejlepší z nás se dostali i na stupně vítězů. Skvělá organizace a kvalitní zázemí spolu se sportovními výkony byly opravdu oslavou sportu a dobré nálady. Všichni závodníci byli odměněni sladkostmi a drobnými upomínkovými předměty. Do domova jsme se vrátili až večer docela unaveni, ale spokojeni. Tak za rok zase. Sportu zdar!

Den otevřených dveří 2022

04. 06. 2022 Den otevřených dveří 4. 6. 2022. Na tento den jsme se připravovali delší dobu. Oslovili jsme naše bývalé děti, dnes již dospělé mladé lidi, na které jsme měli kontakt a domluvili termín návštěvy. Od pátku jsme připravovali panely s fotografiemi, chystali občerstvení a balili drobné dárečky. V sobotu jsme dochystali pohoštění ve společenské místnosti a ve 14 hodin jsme s dětmi netrpělivě vyhlíželi naše pozvané hosty. Přišli na domov společně, někteří i se svými dětmi a partnery. O úvodní slovo se postaral kolega Mirek. Potom dostali možnost říct našim dětem pár slov o životě i naši hosté. Ono není vůbec jednoduché postavit se po odchodu z domova na vlastní nohy a osamostatnit se. Zazněla také věta: „Jaký si to uděláš, takový to máš.“ Ve společenské místnosti jsme společně zavzpomínali u natočených videí z táborů. Potom proběhla prohlídka bytů. Velký zájem byl zejména o pokoje, kde dříve bývalí obyvatelé vyrůstali. Potom již program pokračoval venku, kam jsme přesunuli i občerstvení. Hrál se fotbal, děti jezdily na koloběžkách nebo malovaly křídami a také se grilovalo a besedovalo. Popovídat si s bývalými dětmi přišel i pan ředitel s vedoucí vychovatelkou a teta Maruška. Dobrou náladu nezkazil ani krátký ale vydatný déšť. Celé odpoledne uteklo jako voda. Naší snahou bylo, aby se u nás návštěva cítila co nejlépe. Jsme rádi, že se našim bývalým dětem daří, že mají práci, někteří mají rodinu, i když z jejich vyprávění víme, že to nemají vždy jednoduché. Přejeme jim, aby se jim v životě dařilo a budeme rádi, když se za námi někdy opět přijdou podívat.

Den dětí s armádou

28. 05. 2022 Den dětí s armádou Dne 28. května jsme se zúčastnili akce „Den dětí s armádou“. V 8:30 nás u našeho zařízení vyzvedl autobus, který nás zavezl na letiště Neředín v Olomouci. Hned po deváté hodině jsme viděli seskok parašutistů a následně i přistání vrtulníku. Poté si děti vzaly soutěžní kartičky a samostatně si obcházely jednotlivá stanoviště, na kterých plnily úkoly pohybové, vědomostní i logické. Náročnost úkolů byla rozdělena podle věků a po jejich splnění byly děti odměněny krásnými cenami v podobě náramků, plácaček nebo omalovánek. V mezičase se děti mohly podívat na různou vojenskou techniku, jako například zbraně, masky, obleky. Někteří z nich si techniku i vyzkoušely. Taktéž se mohly posadit do vozů jak vojenských, tak vozů policie i záchranného sboru. Viděly výcvik psů a ukázku musada. Také si mohly zaskákat na skákacím hradě a projet se na koni. Na oběd nás pak čekal výborný guláš a ke svačině si děti mohly nabídnout tvarohové koláčky s čajem. Všichni k nám byli moc hodní a vstřícní. Děti byly nadšené. A když jsou děti spokojené a hodné, jsme spokojení i my. Moc děkujeme V podvečer nás pak překvapila ještě sladká tečka v podobě muffinů od slečny Natálie Šmehlíkové. Tímto jí chceme také moc a moc poděkovat.

Festival nejen pro postižené

27. 05. 2022 V pátek 27. 5. 2022 od deseti až do šesté hodiny odpolední se mohli diváci přesvědčit, že zdravotně postižení lidé se umí bavit a připravit zábavu pro své spoluobčany. Akci moderovala Martina Kvítko Procházková z rádia Haná. Festivalu se zúčastnilo 10 dětí z našeho DD. Laura, Valča, Pavel, Justin, Petra, Samanta, Michal, Valerie, Sofie a Viola navštěvují hudebně dramatický kroužek, který na našem domově existuje již 15 let. Připravili si tři písničky - Hallelujah, Říkej mi táto a Protože to nevzdám. Veřejnosti předvedli, jak se baví mimo školu. Vystoupení se jim moc povedlo a sklidili obrovský potlesk. Po zvukových zkouškách navštívili Muzeum Prostějov, kde si mohli prohlédnout stálou expozici archeologie, historie, geologie a národopisu. Fandili a podporovali i ostatním vystupujícím. Byli odměněni plyšovou hračkou, klíčenkou a diplomem.

Čechy pod Kosířem 22

21. 05. 2022 Návštěva zámeckého parku v Čechách pod Kosířem 21. 5. 2022 Krásné počasí a čistý vzduch po pátečním dešti nám umožnil výlet do Čech pod Kosířem. K cestování jsme využily autobus, vlak i turistickou vycházku. Celkem jsme měli v nohách 15 km. Zámecký park už hýřil barevnými stromy, alejemi a loukami s lučními květinami. Dalším krásným zpestřením bylo několik vznešených pávů. Děti se seznámily s historií zámku, prohlédly si červenou věž, navštívily zámecký hřbitov. Také se dozvěděly o tajných chodbách vedoucích ze zámku přes park až na Kosíř. Dokonce viděly i draka a malou jeskyni, z čehož byly nadšené úplně nejvíc. U Mánesova pavilonu si udělaly oběd formou pikniku v trávě. Na zámeckém nádvoří se příjemně osvěžily domácí limonádou a zmrzlinou. Odpočati a plni dojmu jsme se vydali na turistickou vycházku po Hraběnce přírodním parkem Velký Kosíř. Cestou jsme poslouchali zpěv kukačky, zahlédli jsme několik barevných motýlů a brouků. Z Kosíře po polních cestách jsme došli do Kostelce na Hané. Navštívili jsme sportovní areál s tartanem, lezeckou stěnou a dětským hřištěm, kde se děti občerstvily a ještě si mohly zasportovat. Do Prostějova jsme jeli vláčkem a už nám chyběly necelé 2 km do dětského domova.