Novinky

Motýlek Kopřivnice 2017

10. 11. 2017 XXI.Ročník MOTÝLEK KOPŘIVNICE 10. a 11. listopadu 2017 jsme se setkali s ostatními kamarády z jiných dětských domovů na přehlídce zájmových činností v Kopřivnici. První den jsme měli prostorové zkoušky, zatančili jsme si na diskotéce a pobavili se s Majdou z Kouzelné školky. Večer jsme se jeli ubytovat do nedaleké útulné horské chaty, kde jsme ráno posnídali výtečné amolety s ovocem a šlehačkou. Dopoledne jsme si prohlédli okolí chaty a odjeli zpět do Kopřivnice. Tam jsme navštívili muzeum Tatra Kopřivnice, výstavu lega a už jsme byli natěšení na hlavní vystoupení. Týna, Valča, Gába, Štefan, Laura a Anička předvedli hudební pohádku Plaváček. Tréma byla veliká, ale vystoupení se nám povedlo. Byla to naše premiéra a pochvala od ostatních nám byla velkou útěchou. Michal zatančil street dance. I jeho všichni chválili. Velmi pěkná akce.

Drakiáda 2017

04. 11. 2017 Drakiáda 4.11. 2017 Společnému pouštění draků předcházela Dračí dílna, kde si děti vyráběly své papírové draky. Jelikož v našem týmu nemáme zdatné strejdy, věnovali jsme se především výtvarné části. Tu jsme nechali zcela na dětech. Ale aby nám přece jen nějací vzlétli, raději jsme jich pár zakoupili. Na rozdíl od ostatních let se tento rok drakiáda konala na hřišti ZŠ Dr.Horáka. Byla to dobrá volba a možná se toho budeme držet. Po dlouhé době konečně dobré podmínky. Byla zima, ale hodně foukalo. Během pár minut se na oblohu vzneslo několik draků. Některé vrhaly stín na celé hřiště a některé nešly skoro vidět. Jeden takový obrovský drak se vyškubl své majitelce a začínal ulétávat. Všichni na blízku se rozeběhli ho chytit. Šňůra se však omotala kolem větve vysokého stromu a děti neměly šanci. Docela akční zážitek. Den jsme si užívali. Kromě pouštění draků si děti na hřišti i zasportovaly. Kolem čtvrté hodiny bylo vyhlášení soutěže, vyhráli všichni ti, kteří se zúčastnili. Na závěr děti dostaly sladkou odměnu. Velmi pohodová akce.

Staňte se Ježíškem dětem z DD

31. 10. 2017 Již několikátým rokem jsme zapojeni do projektu se společností VESPOJENÍ, z. s., která pro děti z dětských domovů v celé ČR pořádá akci "Staňte se Ježíškem dětem z dětských domovů". Tato akce má za cíl formou dárků udělat radost dětem pod stromečkem. Předem všem dobrým lidem v celé ČR moc děkujeme za náš dětský domov a všechny naše děti. Kontakt na stránky, kde si můžete přání prohlédnout je:

Muzikoterapie 3

28. 10. 2017 Muzikoterapie 3 V sobotu 28. 10. 2017 nás potřetí navštívila muzikoterapeutka paní Čapková. Zahrála nám na salašnickou fujaru vyrobenou z bezu černého, na známé didgeridoo, nástroj původních obyvatel Austrálie, kterým se říká Aboridžinci. Zaposlouchali jsme se do zvonkohry, čínského gongu se znakem štěstí nebo oceánského bubnu. Ten nás přenesl na mořskou pláž, kterou právě omývaly vlny oceánu. Tentokrát nám paní Čapková přivezla ukázat dešťovou hůl vyrobenou z kaktusu, jehož trny rostou dovnitř. Děti mohly rozlišit drobné kapky deště nebo pořádný liják. Společně jsme přivítali podzim, bubnovali na africké bubny a zpívali jednoduché popěvky. Na terapii se opět roztančila voda v tibetské míse. Dozvěděli jsme se, že tibetské misky jsou ručně vytepané ze sedmi druhů kovů a jsou vzácné. Děti si také zahrály na hudebníky, aktivní hudbou uvolnily své emoce a některé předvedly i skvělé taneční výkony.

Lednice 2017

21. 10. 2017 Lednice 21.10.2017 Už do autobusu jsme nasedali se smíšenými pocity. Obloha nad námi nevěstila nic dobrého. Mraky na nás shlížely a hrozily brzkým deštěm. I přesto jsme se nalodili do autobusu a vyjeli směr Lednice. Sotva jsme najeli na dálnici, naše obavy se naplnily. Začalo pršet a všude na polích se válela mlha. Jak se říká ,, ani psa by do toho počasí nevyhnal. " Lilo celou cestu až na místo určení. Štěstí se na nás ale usmálo a po zaparkování přestalo do pěti minut pršet. Všem se velice ulevilo a v klidu jsme se prošli nádhernou udržovanou zahradou. Obdivovali jsme zámek, který je klenotem Moravy a pomalu jsme došli k přístavišti. Tam jsme nasedli na lodičky a pomalou plavbou se zajímavým výkladem jsme se po klidném vodním kanálu dostali až k minaretu. Některé děti měly zájem podívat se až nahoru, a tak jsme po 302 schodech vystoupali až na poslední ochoz a prohlédli si areál a okolí z výšky. Bohužel viditelnost byla kvůli počasí špatná, ale i tak byly děti nadšené. Zpáteční cesta vedla kolem akvaduktu, krásně upravenou zahradou s rybníky a vzácnými dřevinami vysázenými všude kolem. Přibližně v 16 hodiny jsme došli k autobusu a pan řidič nás v pořádku všechny dopravil domů. Nakonec jsme si i přes nepřízeň počasí návštěvu Lednice všichni užili.

Radnice a náměstí 2017

07. 10. 2017 Prohlídka radniční věže a historických domů na náměstí 7. 10. 2017 Na toto sobotní dopoledne jsme měli domluvenou prohlídku radniční věže. V 10 hod. se nás před prostějovskou radnicí ujala paní doktorka Alena Dvořáková, koordinátorka zdravého města, která nám přiblížila historii radnice a její věže. Děti se dozvěděly, že radnice byla postavena začátkem 20. stol. a stavba trvala 3 roky. Radniční věž měří 66 m a veřejnosti byla zpřístupněna v roce 2010. Paní Dvořáková nás také upozornila na jednu zajímavost a to, že v České republice jsou celkem 4 orloje - v Praze, Olomouci, Litomyšli a u nás v Prostějově právě na radniční věži. Kromě historických dat pro nás měla připravené překvapení - představila nám pana Karla Kekešiho, který využil vynikající akustiku radniční věže a zazpíval nám krátkou ukázku alikvotního zpěvu. Tímto zpěvem pomáhá pan Kekeši lidem při jejich léčení, při odstraňování psychických traumat a napětí. Děti vystoupaly po celkem 296 schodech a odměnou jim byl krásný výhled po okolí našeho města. Po prohlídce radniční věže se děti, podle jejich zájmu, mohly dozvědět zajímavosti o některých historických domech. Proběhla letem světem krátká exkurze do historie našeho města. Děti se například dozvěděly od jakého jména je odvozen název města, že Prostějov leží v oblasti, které se říká úrodná Haná, že v hanáckém nářečí se kalhotám říká gatě, co stálo za velkým požárem města v 17. stol. nebo kdo podle pověsti naučil Prostějovany pálit kořalku. Společně jsme se prošli po náměstí a krátce si něco pověděli o domech a domovních znameních. Odpoledne si děti ve společenské místnosti zkusily vyplnit krátkou tajenku o sedmi jednoduchých otázkách. Odměnou za jejich snahu byla pohádka o holčičce Máše. Touto cestou bychom chtěli ještě jednou poděkovat paní doktorce Dvořákové za její čas a pěkné povídání a také za to, že nás seznámila s panem Kekešim, jehož zpěv nás natolik zaujal, že jsme ho pozvali do našeho dětského domova. Již teď se těšíme, jak na vlastní kůži zažijeme léčebný účinek jeho zpěvu.

Hranice na Divokém západě 2017

16. 09. 2017 Hranice na Divokém západě - 16. září 2017 Počasí se toto sobotní odpoledne naštěstí umoudřilo a i když sluníčko nesvítilo, mohli jsme s dětmi strávit zajímavé odpoledne v Hranicích na Moravě. Přenesli jsme se do doby, kdy se po Americe proháněli kovbojové a indiáni. Pořadatelé připravili pro děti westernovou show s ukázkami vrhání nožů a práce s bičem nebo ukázky westernových tanců. K tomu hrála kapela "Ex stres". Děti prošli indiánskou stezkou. Zde na ně čekaly i dost záludné otázky, např. Co vykouřili válečníci, když zakopali válečnou sekeru? Co si brali indiáni, když zabili nepřítele? Co nesmí chybět mezi šerifem a padouchy? Jak se nazývá indiánská sekera? nebo Old Shatterhand v překladu znamená drtící ... Nakonec jsme tajenku společnými silami vyluštili a děti si mohly vyzvednout drobné odměny. Také si mohly vyzkoušet rýžování zlata, korálkování nebo výrobu čelenek a náramků. Konal se slalom na retrovozidlu, autogramiáda cestovatele a malíře Libora Vojkůvky, nechybělo občerstvení a guláš. V soutěži o nejhezčí totem se náš dětský domov umístil na 4. místě. Na závěr Spolek žen Rouské ve spolupráci se 7. mechanizovanou brigádou udělil dětem Účastnický list.

Aqualandia cup Pasohlávky 2017

11. 09. 2017 AQUALANDIA CUP 2017- PASOHLÁVKY Letos v září jsme se poprvé zúčastnili již 6. ročníku této soutěže. Jednalo se o interaktivní, zábavně soutěžní den při příležitosti setkání dětí a dospělých se sportovci z Brna. Na několika stanovištích probíhaly vědomostně dovednostní hry a každý tým byl rozšířen o sportovce, kteří nám pomáhali. Po obědě a vyhodnocení celé soutěže jsme měli k dispozici celý areál k zábavě a vodním radovánkám až do večerních hodin. Akce se nám velmi líbila.

Jeden dětský den nestačí - 2017

10. 09. 2017 Pevnůstka Olomouc - 2017 Sdružení Malý Noe opět letos pořádalo setkání dětí z dětských domovů. Naše děti se velice těšily, jelikož sem jezdí již několikátým rokem. Program je vždy dobře a pečlivě připravený. Každý si tu najde, co ho baví nebo zajímá. Letos byly pro děti připraveny soutěže na dvanácti stanovištích. Pokud byly úkoly splněny, byly děti odměněny drobnými dárky. Na některých stanovištích dostávaly rovněž dárečky v průběhu plnění úkolů. Během dne to kromě jiných kapel na pódiu ,, rozbalili " MAXIM TURBULENC a pod pódiem všichni zúčastnění. Komu se nechtělo soutěžit nebo neměl náladu tančit a zpívat, mohl využít obrovskou nafukovací klouzačku, skákací hrad, řetízkový kolotoč nebo se mohl projet na koni. V Pevnůstce jsme si mohli vyzkoušet jednoduché fyzikální pokusy a zákony, prohlédnout si motýlí křídlo pod mikroskopem nebo se proletět vesmírem v místním planetáriu. Akce se skvěle vydařila a všem se na ní moc líbilo. Doufáme, že se jí budeme příští rok zase moct zúčastnit.

Letní pobyt Klepáčov 2017

27. 08. 2017 LETNÍ POBYT V KLEPÁČOVĚ 2017 I na poslední tábor se děti moc těšily. Konal se od 19.8. do 25.8. Již po druhé jsme navštívili krásou přírodu v Jeseníkách v chatové oblasti Klepáčov. Počasí nám přálo a pan kuchař nám vařil chutná jídla. Děti si užívaly táborových aktivit od rána do večera. Stavěly domečky pro skřítky, závodily v běhu na Svobodínských loukách, chodily na dlouhé tůry. Ve vesničce Vernířovice se seznámily s čarodějnickými procesy, na Skřítku sbíraly borůvky a houpaly se na rašeliništi. Starší děti připravily pro prťata hledání pokladu. V mezičase jsme fandili fotbalovým týmům, s kapitány Štefanem a Dominikem. Děvčata si procvičovala břišní svalstvo s Hula – hula. Využili jsme i hřiště u chaty s houpačkami. Pouštěli jsme lodičky v blízkém potoku, které si děti sami vyrobily. Každý den po snídani strejda bodoval pokoje a byl velmi mile překvapen, jak měly děti uklízeno. Poslední večer jsme si udělali táborák, opekli buřty a zapěli písně. Ráno jsme se rozloučili s krásným prostředím a plni dojmů jsme se vraceli do dětského domova.