Novinky

Letní pobyt Hraběšice 2017

09. 08. 2017 Hraběšice ,, pošesté " 2017 Říká se, že pachatelé se vrací na místo činu. My sice nejsme žádní pachatelé, ale na totéž místo se vracíme už poněkolikáté. Letos nás tady zastihla tropická vedra, naštěstí jsme s sebou vzali dva nafukovací bazény, ve kterých děti mohly trávit většinu horkých dnů. Každé dopoledne, začínalo nástupem do čtyř družstev, pro která si děti musely vymyslet a vyrobit vlastní vlajku. Po nástupu jsme všichni rozhýbali hlavičky a v nich mozečky vědomostním kvízem. Kvízy měly různá zaměření - všeobecný, názvy pohádek, bezpečnost silničního provozu, atd. Poté většinou děti nosily vodu do bazénků, aby se odpoledne mohly koupat. Na zkrácení chvíle mohl, kdo chtěl, vyšívat na tvrdý papír předkreslené obrázky. Kupodivu to šlo i některým malým dětem. Starší drhaly náramky a náhrdelníky- nebo vyráběly lapače snů. Ti, co nechtěli tvořit, mohli hrát míčové hry. Jeden den jsme šli stavět domečky skřítkům a zvířátkům, ale jelikož bylo hodně mokro, domečky se nekonaly. Na oplátku jsme ale našli plno krásných praváků. Nezapomněli jsme ani na soutěžní, sportovní odpoledne, o které se přičinily starší děti a pomohly vymyslet soutěže. Na závěr tábora jsme sečetli body, které sbírala družstva celý pobyt v Hraběšicích. Vítězové, ale i poražení byli spravedlivě poděleni o ceny, na kterých si společně smlsli. Pobyt ale skončil a my se už teď těšíme na příští prázdniny.

Letní pobyt Malá Morávka

21. 07. 2017 Malá Morávka 15. - 21. července 2017 Druhý prázdninový pobyt jsme strávili v malebném prostředí obce Malá Morávka v Jeseníkách, v horském hotelu Brans. Na Malou Morávku jsme se všichni moc těšili. Nejen na útulný a moderní hotel, na skvělou a bohatou kuchyni, na krásné okolí, ale hlavně na pohodově strávený týden a nové zážitky. Celý pobyt plynul v poklidné atmosféře plné soutěží, her, vycházek, objevování nových míst a hlavně koupání. Žádný den nebyl úplně stejný. Každé ráno začínalo protažením těla – rozcvičkou, poté následovaly různorodé dopolední a odpolední aktivity volené s ohledem na počasí, ale i únavu a zájem dětí. Děti nejvíce zaujala neobvyklá stezka odvahy, netypicky konaná ve dne, bodování úklidu pokojů, nezvykle prováděné samotnými dětmi a výlet na sedlo Skřítek, kam se vydali jen ti nejodvážnější. Zároveň se vždy těšily na podvečerní zápasy ve vybíjené a vlastně na všechny hry. Velkým bonusem vítaným s nadšením bylo v horkých letních dnech osvěžení v hotelovém bazénu, kde se všichni jaksepatří vyřádili. Dalším příjemným zpestřením se stal večerní táborák s opékáním špekáčků a slavnostní pohár u příležitosti shrnutí celého pobytu a vyhodnocení soutěží. Všichni jsme si pobyt náležitě užili, na domov jsme odjížděli pozitivně naladěni a plni dojmů.

Letní pobyt Třemešek

10. 07. 2017 Letní pobytový tábor Třemešek 2017 Hned z kraje prázdnin jsme se s dětmi vypravili na známé místo - do jesenických lesů do rekreačního střediska Třemešek. Letos jsme však připravili pro děti Třemendu známou - neznámou. Děti strávily týden na „Zeleném ostrově.“ Starší děti si svůj oddíl nazvaly Pařezové a věnovaly se tábornickým dovednostem. Pařezové tedy řezaly dřevo, pokoušely se rozdělat oheň jak v dávných dobách pravěkých – bez pomoci sirek nebo zapalovače. Vydaly se pod odborným dohledem strejdy Mirka na sběr pryskyřice, kterou později využily na tvorbu přírodních loučí. Vyrobily si oštěpy nebo vařily houbovou polévku, která se jim mimochodem velmi povedla. Vychovatelé také ocenili pomoc slabším při turistickém výšlapu na Rabštejn. Ostatní děti jsme rozdělili do čtyř oddílů. Muchomůrky, Méďové, Jeleni a Lvíčata si nejprve poslechli pravdivý příběh jednoho ostrova zvaného Krakatau. Tento ostrov postihla obrovská přírodní katastrofa, při níž byl veškerý život zničen. Ale příroda si dokázala i na tak nehostinném místě poradit a postupně se tam život začal vracet. Na základě tohoto příběhu pak děti plnily nejrůznější úkoly nebo vědomostní soutěže. Z těsta si vytvořily sopku, malovaly na kameny, stavěly z kamenů mohyly, zažily sopečný výbuch. Dozvěděly se, jak se šíří semínka, zahrály si sluchové pexeso a prošly se voňavou stezkou. Na paletky si nalepily různé lístečky a bylinky a vytvořily si podle svých představ svůj vlastní ostrov. Další kreativní činností byla tvorba panenky Létalky nebo malování šátků, které dětem zůstaly na památku. Děti si užily bazénu, diskotéky, opékání buřtů a kuřat, skládání puzzlí nebo míčových her. Nechyběla ani výborná domácí kuchyně pod vedením paní Jarkovské. Zkrátka a dobře – týden všem utekl jako voda, nezbývalo, než se rozloučit a vydat se autobusem zpět do Prostějova s hlavami plnými zážitků a nabiti novými dovednostmi.

Setkání na Vltavě 2017

23. 06. 2017 Stalo se již dobrým zvykem, že na konci června se setkávají na Vltavě při sjíždění této krásné řeky zástupci dětských domovů z Olomouckého kraje. Letos se této akce zúčastnil DD Zábřeh, jako pořadatel, DD Prostějov, DD Plumlov a DD Lipník nad Bečvou. Celý pobyt vládla v táboře dobrá atmosféra. Byli jsme ubytováni v kempu U Vikinga, kde jsme měli zajištěnu také bohatou stravu. Hlavní náplní ale byla řeka, kterou jsme během tří krásných dnů pokořili. Až na jednu průtrž mračen spojenou s bouřkou nám počasí přálo a všichni si pádlování a koupání užili. Na závěr nové účastníky pasoval na vodáky sám bůh Neptun, který náš kemp navštívil. Všichni jsme odjížděli z vody plni nových zážitků, nezraněni a s vírou, že se příští rok znovu spolu setkáme.

Letecký den v Hradci Králové 2017

17. 06. 2017 Co může být krásnějšího, než vidět svět z ptačí perspektivy. To se naštěstí zadařilo všem dětem i vychovatelům z našeho zařízení na Leteckém dni v Hradci Králové, který byl pořádán pro handicapované děti a dospělé spolu s jejich doprovodem. Polovina dětí a dva vychovatelé se proletěli vrtulníkem a druhá polovina - velkým vojenským letadlem Casa. Pocity byly úžasné, ale mnohdy i smíšené. Svoje emoce dávaly najevo děti výskotem, křikem a mnohdy i jinými tělesnými projevy. Na zemi nás bavily různé hudební skupiny, které mnohé přiměly i k pohybu a tanci. Veselé úsměvy rozdával barevný klaun a z balónků tvořil a tvaroval zvířátka a meče, které rozdával dětem. Shlédli jsme ukázku asistenčních psů a děti mohly vidět dravce, kteří trpělivě pózovali na svých stanovištích. Všichni také obdivovali ukázku zmenšených modelů vojenské techniky, na kterých se mohly děti i povozit. Občerstvení i nápojů byl dostatek a to se projevilo i při zpáteční cestě, kdy jsme měli velkou spotřebu mikrotenových sáčků. I přesto byla ale akce velice vydařená a všem se líbila.

ZOO Olomouc 2017

10. 06. 2017 Výlet do ZOO Děti milují zvířata a milují ZOO. Tak jsme 10. 6.2017 vyjeli na Svatý Kopeček. Počasí nám zprvu nepřálo, ale to nám nevadilo při pozorování zvířátek v krásném lesoparku, což je pro ně příjemné bydlení a pro nás to byla pěkná procházka. Děti poznávaly život zvířat a smysl jejich ochrany, chod a práci zoologické zahrady. Dozvěděly se jak Zoo fungují a proč se zakládají, že žirafy nemají hlasivky a jsou to nejvyšší tvorové na planetě, proč má tygr pruhy, že je gepard nejrychlejší, že želva žije nejdéle atd. Nejvíce se nám líbily žirafy. U nich jsme zůstali asi půl hodiny a pozorovali je - nádhera. Ke kozám se mohlo vlézt přes plot, což děti bavilo, jedly jim z ruky. Starší děti se kochaly výhledem z rozhledny. Do volného výběhu k opičkám jsme se nedostali, mohli jsme se však projít po visutém mostu. Bílí vlci a černí medvědi nám dávali najevo, že je o ně dobře postaráno a že se mají v ZOO dobře. Něco v ZOO opravovali, takže bylo vidět, že ji ještě vylepšují. Určitě se moc rádi vrátíme.

Vojenský den v Olomouci 2017

03. 06. 2017 Olomoucký vojenský den - Den dětí 2017 3. června se děti od rána těšily na prezentaci armády ČR a Hasičského záchranného sboru Olomouckého kraje, v rámci Dne dětí. Je to tradiční akce, které se s dětmi každoročně účastníme. Po příjezdu na stadion Lokomotivy Olomouc děti krátce posvačily a s kartičkami na dětský desetiboj v ruce, se vydaly plnit nejrůznější úkoly. Organizátoři pro ně připravili střelbu ze vzduchovky, jízdu zručnosti na kole nebo koloběžce, laserovou střelnici, skok daleký z místa, překážkovou dráhu, běžecký slalom nebo sekání brambor mečem. K tomu jim krásně svítilo sluníčko, hrála diskotéka Františka Filipenského a při plnění sportovních disciplín dětem fandil klaun Kostečka. Za splnění soutěžních úkolů děti dostaly sladké odměny. Děti si dále mohly zaskákat ve skákacím hradě, nechat si namalovat obličej, projet se na koních, prozkoumat vrtulník nebo zhlédnout ukázku zadržení pachatele, boxu, výcviku psů nebo musada. Děti obdivovaly bojové pásové vozidlo, vojenskou sanitku nebo vozidlo Vojenské policie. Ve 12 hod. se uskutečnil odlet vrtulníku. S velkým zájmem sledovaly přípravu a jeho samotný odlet. K obědu dostaly výborný vojenský guláš s chlebem. A závěrem byla připravena oblíbená atrakce - jízda na čtyřkolce po oválu stadionu. Všichni jsme odjížděli z Olomouce unaveni, ale spokojeni.

Pradědova galerie 2017

27. 05. 2017 Co vás napadne při vyslovení dvou slov - Pradědova galerie? Každý si asi představí starého vousatého pána s holí a v klobouku. Ano máte pravdu. V Pradědově galerii tam opravdu najdete tuto postavičku hned několikrát a dokonce i v nadživotní - několikametrové velikosti. Kromě majestátního Děda Praděda jsme ale mohli obdivovat spoustu betlémů, ať už klasických nebo cizokrajných. Mohli jsme si sáhnout na vyřezané slony, velbloudy, medvědy, ovečky - zkrátka zvířátka by vydala na celou zoologickou zahradu. Taky se nad nimi vznášel pravý pohádkový anděl a mohli jsme v rychlosti shlédnout celou historii našeho národa v dějinách, jak šly chronologicky za sebou. Děti se vyfotily s několika hlavami saní a obrovskou zkouškou pro všechny byla návštěva pravého a nefalšovaného pekla. V kotlích se tu vařili hříšníci a nad vším bdělo několik statných čertů. Ti nejodvážnější z nás se přišli podívat až sem. Ale ani naše děti tu nechtěli, takže nikdo peklu nepropadl. Děti se taky patřičně vyřádily na kolotočích. Na dřevěných zvířatech se mohli povozit i dospělí a ladem nezůstala ani lanová dráha v areálu galerie. V altáncích, kterých tam bylo taky dostatek jsme se mohli v klidu občerstvit a odpočinout si. I když děti měly na odpočívání svůj názor a raději vyplnily každou vteřinu pohybem, protože kromě soch byly v areálu i houpačky, prolézačky a skalky z malých kamenů, ale i z velkých balvanů. Díky tomu se pár dětem podařilo odjet domů i s několika odřenými koleny a modřinami. Výlet se ale všem moc líbil a všichni jsme se nakonec vraceli unavení ale spokojení.

Výlet na Plumlov 2017

20. 05. 2017 Výlet Plumlov 20.5.2017 Výlet do Plumlova a okolo přehrady pěšky jsme začali na autobusovém nádraží v Prostějově. Vystoupili jsme v Plumlově na náměstí a hned jsme se vydali k zámku. Tam nám teta Martina vyprávěla o historii zámku. Plumlovský zámek jsme nejprve shlédli z nádvoří. Byl to výjimečný pohled. Uprostřed nádvoří nás upoutal kopec ze suti zříceniny hradu. Větší děti s oblibou zdolaly nerovnosti terénu a vystoupaly na vrchol zříceniny. Po odpočinku a občerstvení jsme se vydali na okružní cestu k přehradě. Prošli jsme kolem hlavní výpustě Podhradského rybníka, kde jsme pozorovali malé i větší rybky. Cestou ke Zlechovu jsme se kochali přírodou, naslouchali zpěvu ptáčků, poslouchali žabí koncert, hráli slovní hry a také jsme si zazpívali. Na pláži u vrbiček jsme využili dětského hřiště. Cestou na zpáteční autobus jsme sestoupili pod hráz a příjemně unaveni jsme se těšili domů.

Sportovní hry DD 2017

20. 05. 2017 Sportovní den-Lipník nad Bečvou, 20. 5. 2017 Je to už taková tradice, že se v Lipníku setkáváme s ostatními dětskými domovy Olomouckého kraje a vzájemně si poměřujeme síly v různých sportovních disciplínách. I letos proběhly turnaje ve stolním tenise, malé kopané a atletice. Měli jsme docela dost natrénováno, ale soupeři byli ve větší formě, a proto nám stupně vítězů zůstaly v nedohlednu. To ale nevadí, hlavně že jsme zase setkali s kamarády a snad příště nějaká medaile zacinká.