Novinky

Tábor Pténský Dvorek 2014

09. 09. 2014 Jednoho dne z rána roznesla se zpráva ; Jedeme na poslední tábor. Přijeli jsme vláčkem v neděli. Jedna teta vtipná moderátorka, druhá, trpělivost s námi měla, strejda taky skvělý a co teprve zdravotnice, díky ní nemusel nikdo do nemocnice a samozřejmě naše kuchařinka ; ta vařila, co dětem chutná. Ti všichni se starali o 28 dětí. Prožili jsme tábor plný her, soutěží, zábavy a legrace. Moderní a léty vyzkoušený program nás stále bavil, i když počasí nám moc nepřálo. Celý tábor byl vyplněn super aktivitami, nechyběly ani naše nejoblíbenější hry, které zanechaly v dětech pěkné vzpomínky. Všechny děti, kromě vzpomínek si také odvezly spoustu diplomů, sladkých a věcných odměn.

Hraběšice 2014

02. 09. 2014 26.7. 2014 Tábor Hraběšice 26. 7. 2014 jsme dojeli na táborový pobyt do Hraběšic. Po příjezdu jsme si naplnili bříška a vypravili se na obhlídku terénu. Během roku tu vyrostlo nové dětské hřiště. Děti byly nadšené z klouzačky, houpaček, kolotoče, prolézaček a pojízdné kladky. V průběhu celého týdne jsme s dětmi provozovali různé aktivity. Za slunečného počasí se děti koupaly a některé dojížděly se strejdou na přírodní koupaliště Krásné. Ostatní děti využívaly trampolínu a námi přivezený bazének. Dětem se líbily vycházky do lesa, kde sbíraly maliny, jahody a ostružiny. Ve volných chvílích a při odpočinku drhaly náramky, kreslily si, vyráběly přáníčka, malovaly obrázky a četly si. Další oblíbenou činností byla diskotéka a večerní promítání pohádek. Rovněž je zaujalo vymýšlení příběhů, ve kterých začínala slova stejným písmenkem. Na toto předčítání jsme se všichni těšili. Týden nám uběhl jako voda a v sobotu 2. 8. jsme se všichni vrátili na náš dětský domov.

Den na letišti 2014

19. 08. 2014 18. srpna jsme dostali od vojáků ze 601. skupiny speciálních sil pozvání na letiště. V té době cvičili společně s vojáky z USA součinnost a rozhodli se nám ukázat něco ze svého umění. Společně jsme se přesunuli na letiště v Prostějově, kde si děti mohli prohlédnout a také vyzkoušet techniku vojáků a projet se na čtyřkolce a v obrněných vozidlech. Mohly si také prohlédnout vrtulník a další techniku. Vrcholem odpoledne byl seskok parašutistů, kteří předvedli svoje umění. Na závěr vojáci z USA předali dětem dárky, které spadly z nebes. Touto cestou bychom chtěli poděkovat vojákům z 601. skupiny a samozřejmě také jejich přátelům z USA za krásné dárky a krásné odpoledne. A jelikož vyšlo i počasí, vraceli jsme se plni dojmů do našeho dětského domova.

Letní sportovní TESCO dny 2014

29. 06. 2014 LETNÍ SPORTOVNÍ TESCO HRY 21. června 2014 brzy ráno se děti z DD Prostějov vydaly do Prahy na TESCO Letní hry, kam byly pozvány vedením společnosti Tesco Stores ČR a.s. Velké množství pracovníků HYPERMARKETŮ TESCO a děti z dětských domovů se setkalo ve Žlutých lázních na břehu Vltavy, kde probíhala spousta soutěží pro zaměstnance Tesca a zároveň byla připravena Dětská olympiáda pro všechny děti. Děti měly možnost zajezdit si na koloběžkách, zastřílet si z luků, zaskákat si v nafukovacím hradu a vyzkoušet si sportoviště, které předtím využívaly jednotlivá soutěžní družstva složená ze zaměstnanců obchodních jednotek Tesco. Naše děti se podívaly a nejvíce fandily soutěži dračích lodí, beach volejbalu a lidského fotbalu. V celém areálu také probíhaly ochutnávky různých výrobků dodavatelů a obchodních partnerů společnosti Tesco, jako jsou sojové nápoje, sladkosti, limonády, mastné výrobky atd. Děti měly možnost setkat se s generálním ředitelem Tesco Stores ČR a.s. pro ČR panem Davidem Morrisem, personální ředitelkou Nahal Yousefian a oblastní ředitelkou pro Jižní Moravu, paní Věrou Szabo. Děti na setkání do Prahy však nepřijely s prázdnou. Za dlouholetou spolupráci, za možnosti různých setkání, finančních příspěvků, seznamování s praxí, která děti čeká v životě, předal ředitel SŠ,ZŠ a Dětského domova Mgr. Vladimír Brablec generálnímu řediteli panu Davidu Morrisovi a předním manažerům společnosti výrobky z keramiky. Děti z Dětského domova v Prostějově na toto setkání doprovázela paní Jana Navrátilová, personální manažerka Hypermarketu Prostějov, která s vedením DD dlouhodobě a velmi úzce spolupracuje. Celé setkání se neslo ve velmi příjemné atmosféře. V kulturním programu si děti zazpívaly, zatančily, poslechly si i řadu hudebních skupin, které na pódiu vystupovaly. Vážení a milí přátelé, všem vám velmi děkujeme za příjemné setkáni a spoustu krásných zážitků. Děti a zaměstnanci DD Prostějov

Výlet na Kosíř s Kiwanis klubem - DD 2014

23. 06. 2014 Velký Kosíř, 6.6.2014 Kiwanis Club Prostějov uspořádal výlet s dětmi z našeho dětského domova na rozhlednu na Velkém Kosíři. Vyrazili jsme s členy Kiwanis Clubu autobusem do Čelechovic na Hané. Odtud jsme se vydali naučnou stezkou na vrchol Kosíře. Cesta byla dlouhá asi 4 kilometry. Ti, kterým ještě zbyly síly, vystoupali až na rozhlednu a odměnou jim byl nádherný výhled do okolí. Během pochodu se děti dozvěděly spoustu zajímavostí o lese a zvířatech, které tam žijí. Závěrečný kvíz, který ověřil znalosti dětí o tom jak žijí ptáci a staví svá hnízda, vyplnily všechny děti a za správné odpovědi získaly sladké odměny. V podvečerních hodinách jsme se vrátili příjemně unaveni zpět do Prostějova.

Výlet DD do ZOO Praha 2014

17. 06. 2014 Výlet ZOO Praha: V sobotu 17. května 2014 jsme se s dětmi vypravili na výlet do pražské ZOO. Cesta nám rychle uběhla a před polednem jsme dorazili do Prahy. Prohlídku jsme začali návštěvou terária a ostrovem lemurů. Nejvíce času jsme strávili v pavilonu kočkovitých šelem a v pavilonu goril, které nejenom děti, ale i dospělé velmi zaujaly. Největší respekt budil táta Richard, který pouze z povzdálí všechno sledoval. Naopak malí gorilí samci Kiburi a Nuru řádily jako o život. Na cestě mezi jednotlivými pavilony jsme obdivovali například krásně zbarvené peří některých ptáků. Na závěr jsme navštívili pavilon indonéské džungle a hrochy.

Výlet do Skalky - DD 2014

09. 06. 2014 Výlet do Skalky Výlety jsou jedny z nejoblíbenějších akcí našich dětí. Dopoledne jsme přichystali batůžky, pláštěnky, svačiny a pitíčka a po obědě jsme se z autobusové zastávky vydali autobusem do lázní Skalka. V krásně upraveném areálu lázní je minigolfové hřiště, které jsme rádi využili. Starší děti vytvořily tři družstva a zahrály si turnaj v minigolfu. Aby to mladším dětem nebylo líto, každý z nich si mohl vyzkoušet pár úderů na jamku. Po vyčerpávajícím klání jsme se občerstvili a děti vyplenily batůžky s jídlem a pitím. K tomu nám hrála country kapela a na parketu mohly děti sledovat skupinku tří párů, které tancovaly country. Když jsme se posilnili, vypravili jsme se do sousední vesnice Čelčice na vlak, který nás pozdě odpoledne přivezl zpět do Prostějova.

Nejmilejší koncert - celostátní kolo Bruntál 2014

04. 06. 2014 DD Prostějov na celostátním finále Nejmilejší koncert v Bruntále reprezentoval Michal Bajza a Anna Ščuková. Název vystoupení: Moderní balet na píseň Cesta od skupiny Kryštof. Michal- 17 let, Anna- 17 let. Letos jsme chtěli přednést něco, co tu ještě nebylo. Tento tanec měl i příběh o tom, že nejsou všichni lidé šťastní a zdraví. Záleží však na tom, koho mají vedle sebe, kdo jim pomůže, dodá odvahu a podporu. Premiéru měl na regionálním kole NK v Olomouci. Také jsme vystupovali při posezení se sponzorem pivovaru Bernard. I zde měl velký úspěch. Dále se chystáme na veřejné vystoupení pro seniory a školy, které se bude konat koncem června. Zatančíme i na vánoční besídce, kterou poctí svojí návštěvou další sponzoři. Michal a Anička se věnují tanci již osm let, z toho dva roky navštěvovali taneční kroužek na ZUŠ. Tanec je baví, snaží se, pravidelně chodí na tréninky. Vždy se jim to po vede a pak si užívají a mají velkou radost. Hodnocení NK v Bruntále Celá akce probíhala ve velmi příjemném prostředí. Všichni organizátoři od nás dostávaji velkou pochvalu. Po celou dobu se o nás starali, byli obětaví, usměvaví a vše šlapalo od začátku až do konce jako na drátkách. Zaujala nás všechna vystoupení od první do poslední chvíle. Nabití energií a se spoustu zážitků jsme se vraceli do našeho DD.

Velikonoce v DD Prostějov 2014

09. 05. 2014 Velikonoční svátky letos připadly na 20. a 21. dubna. Svátky jara jsou významnou událostí pro všechny děti v našem zařízení a je nutné se na ně náležitě připravit. Kromě výzdoby oken a rozkvetlých větviček ve vázách- ozdobených stuhami, papírovými ptáčky, zajíčky a kuřátky, se to na každém bytě rozvonělo pečením velikonočních beránků. Děti ochotně pomáhaly a poctivě ochutnávaly všechny ingredience, které k pečení patří. Každá rodinka si upekla svého beránka. Někteří byli ozdobeni sněhem z bílků, jiní krémem, čokoládou nebo jen posypaní cukrem. Dalším symbolem jara jsou vajíčka. Ty si děti uvařily a nabarvily různými technikami. Některá vajíčka byla ozdobena jen barvou, jiná se pyšnila otisknutými lístky či kytičkami. Hoši ale také neponechali nic náhodě a někteří se vlastnoručně postarali o pletenou pomlázku. Děti si užily velikonočních příprav do sytosti a každý přispěl svým dílem a schopnostmi. Byl to náročný, ale velice příjemný víkend. Soutěž o nejkrásnějšího beránka by byla zbytečná , protože byl jeden hezčí než druhý a děti si s nimi daly spoustu práce. V pondělí budou sice beránci snězení dřív, než byli vyrobení, ale to už patří k osudu velikonočních beránků.

Zámek Plumlov 2014

23. 04. 2014 Výlet na zámek v Plumlově, 5.4.2014 Nejen naše děti, ale přiznejme si, že i my dospělí máme rádi pohádky. Proto nás zaujala informace o tom, že se na zámku v Plumlově budou konat pohádkové prohlídky. V sobotu 5. dubna jsme se tam společně s dětmi vydali. Když jsme procházeli zámeckými komnatami, podívali jsme do pohádky O šípkové Růžence.Děti rády přivítaly Aničku hrnčířku z pohádky Tajemství staré bambitky.Především nejmenší potěšilo setkání s oblíbeným čertem a vodníkem z pohádky Princezna ze mlýna.V poslední části jsme se vrátili do doby Rudolfa II. a nahlédli jsme do alchymistické dílny, kde nechyběla ani známá postava Golema. Po pohádkové návštěvě zámku jsme si prohlédli i jeho okolí a spokojeni se vrátili zpět do Prostějova.