Novinky

Špindlerův Mlýn 2016

03. 10. 2016 Špindlerův Mlýn 26.9.–29.9.2016 V posledním zářijovém týdnu jsme se skupinkou sedmi dětí prožili tři krásné akční dny ve Špindlerově Mlýně. Ubytováni jsme byli ve stylovém horském hotelu Svatý Hubert a bylo o nás výborně postaráno. Program každého dne byl sestaven tak, aby děti aktivně a zároveň smysluplně trávily čas a pochopily klady zdravého způsobu života a důležitost pohybu a sportu, což bylo také cílem celého projektu s názvem „Akčně Špindl“. První den po příjezdu jsme vyrazili na pohodovou vycházku k Labské přehradě, ležící u jižního okraje Špindlerova Mlýna a kromě přírody obdivovali krásnou historickou hráz. Večer jsme navštívili fitness centrum, kde se děti za přítomnosti trenéra aktivně seznámily se všemi cvičebními stroji a vybavením posilovny. Součástí byla přednáška o zdravém stylu života a stravování s ochutnávkou zdravých dobrot, po kterých se jen zaprášilo. Děti byly velice nadšené a „fitko“ si náramně užily. Druhý den byl vyhrazen celodenní túře, která byla zvolena s ohledem na věk dětí. Výchozí bod byl u hotelu Špindlerovka. Dále cesta vedla krásnou krkonošskou přírodou kolem Moravské Boudy, Petrovky, Bradlerovy boudy a zpět do Špindlerova Mlýna na hotel Svatý Hubert. Celá trasa byla zároveň zdrojem důležitých informací o zdejší fauně a děti se s ní seznámily prostřednictvím informačních tabulí doplněných ze dřeva vyřezanými figurkami konkrétních zvířat. Výlet to byl velmi povedený, a kdo by čekal, že děti po něm zalehnou do postelí a budou odpočívat, toho musím vyvést z omylu. Ještě nad rámec programu jsme si s dětmi udělali poznávací vycházku po Špindlerově Mlýně, kolem řeky Labe. Třetí den dopoledne byl naplánovaná návštěva bazénu ve zdejší Vojenské zotavovně. Děti si odpočinuly a ulevily svalům ve vířivce, zaplavaly si a náležitě vyřádily na toboganu či při hraní her. Odpoledne byla domluvena exkurze u místní městské policie a hasičů. Dostali jsme podrobný a velmi zajímavý výklad o činnosti těchto důležitých záchranných složek, včetně předvedení techniky s možností praktického vyzkoušení si některých způsobů pomoci. Večer se šlo opět do posilovny. Tam se děti, ač unavené, velice těšily. Trenér si pro ně připravil zábavné sportovní aktivity, z nichž byly děti opět nadšeny. Čtvrtý den byl dnem odjezdu. Po vydatné snídani jsme se rozloučili, poděkovali za krásně strávené dny v Krkonoších a vydali se na zpáteční cestu domů. Děti si celý pobyt velice užily a těší se, že se podobného projektu ještě někdy zúčastní.

Hamry 2016

26. 09. 2016 23. září 2016 jsme s dětmi v odpoledních hodinách odjeli autobusem do vojenského výcvikového areálu Hamry. Tuto tradiční víkendovou akci pořádá Sportcentrum - dům dětí a mládeže v Prostějově ve spolupráci s 601. skupinou speciálních sil generála Moravce a s podporou Statutárního města Prostějova. Na tuto akci se děti těší dlouho dopředu. V pátek nás tedy čekalo ubytování, zahájení a seznámení s víkendovým programem a večerní diskotéka. Na té naše děti předvedly své taneční dovednosti. V sobotu dopoledne se konala výtvarná dílna. Děti malovaly, stříhaly a lepily Mimoně a barevné sovičky nebo mohly pracovat s hlínou a formičkami. Také se malovalo křídami na silnici a starší děti hrály fotbal. Po krátkém odpoledním klidu následovala ukázka vojenského zásahu a výzbroje. V sobotu odpoledne proběhl také záchranářský víceboj, ve kterém si děti vyzkoušely střelbu ze vzduchovky, práci s mapou, ošetřování zraněného, uzlování a další zajímavé aktivity. V mezičase, kdo měl zájem, se mohl naučit plést vojenské náramky. Sobotní program vyvrcholil noční stezkou odvahy. Na ní děti předvedly nejen svoji odvahu, ale i schopnost zapamatovat si názvy zvířátek a tím správně vyplnit připravenou tajenku. V neděli dopoledne nás čekala přírodovědná soutěž a sportovní aktivity, Odpoledne pak úklid areálu, vyhlášení vítězů a předání drobných odměn jak pro vítěze, tak pro zúčastněné. Během víkendu naše děti navazovaly kontakty s ostatními dětmi a užily si spolu spoustu zábavy a podzimního sluníčka. Rádi bychom poděkovali všem, kteří se na akci pro děti podíleli a umožnili dětem se zdravotním postižením setkání s dětmi z Prostějovska. Tak jako vše má svůj začátek, má taky konec. Nezbývalo než se rozloučit a těšit se zase na příští rok.

Jeden dětský den nestačí, Olomouc 2016

06. 09. 2016 Nadace Malý Noe – „Jeden dětský den nestačí“. Po zahájení nového školního roku si děti užily den plný zábavy a soutěží v Korunní pevnůstce v Olomouci, kde nás každoročně zve nadace Malý Noe na akci „Jeden dětský den nestačí“. Toto setkání propojuje svět dětí, které vyrůstají v dětských domovech a svět dětí zdravých, které mají možnost žít v rodinách. Díky této akci, mají děti možnost si vyzkoušet, jak těžko se lidem s určitým handicapem žije. Celý den nás provázela různá vystoupení hudebníků, klaunů nebo artistů. Malým dětem se moc líbilo divadélko „Tůdle a Nůdle“ do kterého se aktivitě zapojovaly a kabaret Splněná přání. Starší děti si užily nejen venkovní soutěže, hasiče, ale nahlédly také do samotné Pevnosti poznání, kde je nejvíce zaujaly chemické pokusy nebo hlavolamy. Každý si jistě přišel na své a našel si zde něco, co ho bavilo nebo zajímalo. Samotná Pevnost poznání se stala zcela určitě typem na další pěkný výlet do Olomouce.

Prázdniny na Lidické 2016

29. 08. 2016 Letní pobyt v DD a jeho okolí. Děti se o letošních prázdninách na domově určitě nenudily. Každý den trávily venku, většinou u dětského domova na hřišti, ale i na různých výletech do okolí, nebo na koupališti. Pro děti byly připraveny různé hry a soutěže. A jelikož bylo občas i horko, mohly se osvěžit i vodou, což je velmi bavilo a užily si přitom spoustu legrace. Bavili se nejen ti starší, ale užívaly si i ti nejmenší. Pepa se poctivě staral o zahradu, z níž jsme měli pastvu nejen pro oči, ale i pro žaludky. A když bylo velké vedro, zašli jsme si do aquaparku, jde jsme zažili také spoustu legrace.

Klepáčov 2016

14. 08. 2016 Prázdninový pobyt Klepáčov 13.8.-20.8.2016 V sobotu ráno pro nás přijel autobus armády ČR a dovezl nás do krásné oblasti v Jeseníkách. Na toto místo jsme jeli poprvé. Plni očekávání jsme s napětím hledali chatu Kamzík. Po chvilce pátrání jsme ji samozřejmě našli. Stála na ideálním místě přírodní lokality. Z jedné strany ji lemoval potůček a z druhé velké Svobodínské louky. Po vybalení a ubytování jsme se naobědvali a hned jsme vyrazili do okolí, kochat se nádhernými lesy jesenických hor a prozkoumat je. Každý den pro nás tety připravovaly různé projekty. Žádný den jsme se nenudili a prožívali dny naplno. Motivací pro nás byly drobné sladkosti a ceny za skvělé výkony při soutěžích. Okolní terén areálu byl členitý a rozdělen na několik částí. Na travnatém hřišti jsme hráli petang, badminton, frisbee a hulu-hula. V druhé části stál dětský domeček, kde jsme si hráli na rodinu, na kuchaře, na uklízečky apod. Před domečkem si naši maloši stavěli různé stavby a zahrádky z písku. Do těch zahrádek si potom sázeli houby, které nacházeli při každé vycházce do lesa. Kdo nesázel a nehoubařil, houpal se na houpačkách. Kdo se nechtěl houpat, metal salta na trampolíně. Kdo nemetal, soutěžil v pingpongovém turnaji. Starší kluci, ale i holky, využívali dalšího hřiště na fotbal a vybíjenou. Hned vedle chaty vedla turistická značka, která nás dovedla na Sedlo Skřítek. Náročnou cestu jsme si zpříjemnili stavěním domečků pro skřítka, houpáním v mechu na rašeliništi, sbíráním borůvek a pozorováním lesních zvířátek. Jiná turistická značka nás vedla malým Sobotínským okruhem až k potůčku, kde jsme si smočili nožičky, honili motýlky a trhali maliny. Při každé túře jsme nacházeli mnoho pěkného, zajímavého, poučného, ale také jsme se hodně nasmáli. A to hlavně hláškám typu “Honzík jde celou dobu v bačkůrkách“ nebo „Maminka mě utírala lopuchem – byla tam beruška“. Majitel chaty nám doporučil další túru a to na Svobodínské louky. No, tam jsme si to užili! Z nejvyššího vrcholku jsme váleli sudy až k cestě do lesa. Pořádně jsme si toto místo prozkoumali, protože tudy vedla stezka odvahy. Vydali jsme se na ni až nám začal svítit měsíček. Po schování všech skřítků podél cesty vyslala teta signál, že je vše připraveno. Všechny děti byly moc statečné, i když skřítci používali různé vizuální a dotykové efekty. Byly odměněny sladkou odměnou, a tak šly spokojeně do hajan. U táborového ohně si vyprávěly zážitky nejen ze stezky odvahy, ale i o tom, jak hledaly poklad, jak si zařádili při karnevalu všech lesních skřítků, komu se podařilo nakreslit nejhezčího skřítka a která skupinka dětí vyrobila největšího skřítka Šiškovníka. Celý týden jsme prožili s obrovským elánem, děti se osamostatnily, navázaly nové kontakty, více komunikovaly, překonávaly strach a stud, posílily smysl pro fair-play, spravedlnost, poznaly hodně nového a především si uchovaly vzpomínky na super léto.

Třemešek 2016

09. 08. 2016 Letní tábor Třemešek 2016 Letní pobytový tábor se uskutečnil v termínu 1.8. - 8. 8. 2016. Plni očekávání nových zážitků jsme s dětmi dorazili na již známé místo do rekreačního areálu Třemešek. Letošní tábor jsme vzhledem k vysokému počtu menších dětí pojmenovali Pohádková Třemenda. Děti byly rozděleny do pěti oddílů. Vodníci, Šmoulové, Rákosníčci a Popeláci - to byly oddíly menších dětí a pátý speciální oddíl Piráti byl složen z dětí starších. Tento oddíl plnil trochu odlišné, náročnější úkoly, např. řezání dřeva, příprava ohniště, vaření houbové polévky, grilování kuřat, příprava hry Šipkovaná nebo stavba dřevěné kozy. Pro děti jsme měli připravené soutěže vždy s názvem konkrétní pohádky. Tak například zavazování tkaniček bylo z pohádky Pyšná princezna, skok v pytlích z pohádky Princezna ze mlejna, zatloukání hřebíků do špalků - Pat a Mat, chytání rybiček nám umožnil Vodník, štafeta trhání kytek pro babičku byla z pohádky Červená karkulka. Některé děti si vyzkoušely Dlouhého a jeho chůzi po chůdách. Velice zajímavý byl přesun vždy celého oddílu po silném papírovém kartonu, tzv. papundeklu. Poměrně náročná byla příprava vystoupení, do kterého měly děti přidat krátká slovní spojení Já tu, Ty tu, My tu. Zhlédli jsme vtipné představení z prostředí školního vyučování, Červenou karkulku, příjezd Šmoulů na Třemešek a další. A protože jsme byli na Pohádkové Třemendě, děti mohly po dva večery zhlédnout na dětském diaprojektoru pohádku Popelka a Tři zlaté vlasy děda Vševěda. Byl to pro ně v době You tube, tabletů a chytrých telefonů velký zážitek sledovat pohádku na bílém plátně, ve které se postavy nehýbou a nemluví a k divákům promlouvají jen prostřednictvím vypravěče. Samozřejmě nechybělo koupání v bazénu, diskotéka nebo vycházky po okolí spojené se sběrem hub. Nemohla chybět ani každodenní ranní rozcvička a bodování pořádku na pokojích. Děti si také tiskly na památku trička s nápisem Pohádková Třemenda 2016, ve volných chvílích si malovaly nebo z vlny vyráběly bambule na zavěšení na krk. Také si připravovaly masky na závěrečný rej masek a diskotéku. Po trávě nám tu potom tancovalo plno broučků, lišky, spidermani, prasátko, zajíček, myška, žabky nebo motýli i s křídly. Další den ráno nezbývalo než se rozloučit s paní Jarkovskou a jejím personálem, poděkovat za výbornou domácí kuchyni a nastoupit s hlavami plnými vzpomínek do autobusu směr dětský domov Prostějov.

Letní pobyt Malá Morávka

18. 07. 2016 LETNÍ POBYT MALÁ MORÁVKA 2016 Na prázdninová pobyt do Malé Morávky odjelo 34 dětí s doprovodem. Již potřetí jsme byli ubytovaní na horském hotelu Brans. Jako obvykle bylo ubytování i strava na výbornou. Po celou dobu letního pobytu nám počasí přálo a plně jsme využívali hotelového bazénu, krásného okolí k turistickým vycházkám i zázemí k pohybovým aktivitám. Děti byly v průběhu tábora rozděleny do čtyř týmů a plnily různé soutěže a úkoly. Mimo venkovní aktivity jsme využívali i společenskou místnost ke kreslení, hraní společenských her a promítání pohádek. Skupinka zdatnějších dětí vyrazila i na celodenní tůru na nejvyšší vrchol Jeseníků Praděd. Menším dětem se moc líbily vycházky do Malé Morávky na krásné dětské hřiště. Velký úspěch u dětí měly také každodenní ranní rozcvičky s bonusem zdolání sta schodů  Všem se nám v Malé Morávce líbilo a věříme, že se tam vrátíme i příští rok.

Hraběšice 2016

11. 07. 2016 Prázdninový pobyt Hraběšice 2.7. - 9.7. 2016 2. července jsme se v dopoledních hodinách přesunuli autobusem spolu s dětmi na letní - už 5. pobyt do Hraběšic. Odpoledne jsme děti rozdělili do družstev a každé družstvo si vylosovalo medaili s obrázkem zvířátka. Druhý den měly děti za úkol vyrobit plakát a vymyslet slogan, který je provázel celý tábor. Pokud nám svítilo sluníčko, byli všichni v bazénu a užívali si vodních radovánek. Když nebylo na koupání, navštívili jsme les a vyráběli domečky pro veverky, ježky, skřítky a mravence. Taky jsme trochu houbařili. Aby se děti dostatečně vyřádily, pořádaly se výlety do okolí a okolních kopců. Vymýšlely jsme různé soutěže a aby dětem nezlenivěl mozek, pořádaly se vědomostní kvízy. Sebekázeň si děti trénovaly na turnaji o krále ,, Člověče, nezlob se." Nechyběla ani diskotéka, kterou jsme pořádali v odpoledních hodinách kvůli velkému počtu malých dětí, kterých s námi bylo letos opravdu hodně. Aby se nám lépe usínalo, byl každý večer věnován hrané nebo kreslené televizní pohádce. Letos se bohužel nevydařil táborák, měli jsme sice krásný ohýnek a nakrájené špekáčky, ale přihnala se rychlá bouřka a my zaveleli rychlý ústup. Poprosili jsme tedy paní kuchařku a ta nám dala upéct špekáčky do trouby v kuchyni. Ale nikomu to nevadilo, protože jsme byli v suchu a děti měly taky bříška plná. Týden ale rychle uběhl a nám nezbylo nic jiného, než se se spoustou zážitků a vzpomínek vrátit domů.

Balneopark Jeseník 2016

18. 06. 2016 Balneopark v lázních Jeseník 18.6.2016 V sobotu ráno pro nás přijel moderní zájezdový autobus s luxusní výbavou. Děti během cesty mohly používat multimediální výbava FUNTORO. Celou cestu tam i zpět jsme se cítili příjemně, protože nám pan řidič zapnul klimatizaci. Překvapeni jsme byli i v cíli cesty. Dojeli jsme do nádherné oblasti Jeseníků, kde jsme navštívili Priessnitzovy lázně Jeseník. Hned nás přivítalo dětské hřiště, kde se děti najedly, protáhly a zasportovaly. V lázeňské kavárně jsme si dali zmrzlinu a pak jsme se vydali po stezce balneoparku. Ta se rozprostírala u potůčku. Tam jsme si vyzkoušeli dno vysypané různě velkými oblázky, které spolu s vodou slouží pro koupele nohou spojené s akupresurou. Jednotlivé zastávky vedly kolem přírodních pramenů. Děti se těšily na různé bazénky a vodotrysky. Čekala nás i Priessnitzova lavička, na které jsme seděli a komíhali nohama ve vodě. V nádherné přírodě jsme si všichni odpočinuli a nabrali nové síly.

Slavata triatlontour 2016

14. 06. 2016 SLAVATA TRIATLON TOUR-OLOMOUC 2016 Letos jsme se zúčastnili již 6. ročníku závodu Slavata Triatlon Tour. Velice jsme se těšili na setkání s Tomášem a hlavně na super závodní atmosféru, kdy si můžeme změřit své síly, schopnosti a sportovní dovednosti s ostatními dětmi, a to nejen z dětských domovů. Náš tým složený z 8 závodníků dosáhl 6 krát na stupně vítězů, a tak lze považovat naši reprezentaci za velmi úspěšnou. Hezké počasí a naše umístění nám udělaly obrovskou radost a budou nás motivovat v tréninku na příští rok. Moc ti Tome děkujeme a přejeme hodně podobných a zdařilých projektů nejen pro nás. Sportu zdar!