Novinky

Kdo si hraje nezlobí 2021

25. 09. 2021 Kdo si hraje, nezlobí! Každoroční akce pořádaná pro děti Spolkem ženské Rouské v Hranicích měla tentokrát téma „Ať žije retro!“ Pro děti to znamenalo vymyslet svůj kostým ve stylu let, které patří už do učebnic dějepisu. Zhostily se toho s nadšením sobě vlastním a tak bylo na hranickém hřišti vidět plno pestrých oděvních modelů. Celé odpoledne provázely písničky staré téměř 30 let, i tak mnohé hity děti znaly a zpívaly s kapelou. Ale ty, které přijel zazpívat „opravdový Elvis“, jim připadaly cizí. Děti využily nabízené aktivity a malovaly kamínky, luštily kvíz s otázkami na „dávné časy“, vyzkoušely si mávátka a vzpomínkový prvomájový průvod, měly možnost prozkoumat, jak to vypadá ve vojenské sanitce. Každý účastník si odvezl plyšáka na památku a někteří naši dokonce i nějaké to ocenění za svůj kostým. Pořadatelům patří od dětí poděkování.

Praděd 2021

18. 09. 2021 Výlet na Praděd Dne 18. září jsme si pro děti připravili celodenní výlet na Praděd. Vzhledem k různorodosti věku našich dětí jsme se rozdělili na dvě skupiny. Část starších dětí vystoupila v Karlové Studánce, odkud si prošla nádhernou stezku Bílé Opavy, která tedy byla místy až adrenalinová, protože bylo právě po dešti. Se zvýšenou opatrností jsme ale přesto došli až na Praděd, který se nám až do samého konce schovával pod mlhavým pláštěm. Druhá polovina dětí šla na Praděd kratší trasu z Ovčárny, kde navíc nemuseli dbát zvýšené opatrnosti a mohli jít trošku volnějším tempem. Obě skupinky si cestou dle potřeby dělaly pauzu na svačinky, ve kterých jim nechyběla sladká tečka v podobě muffinů, buchty nebo bábovky. Byl to příjemně strávený den, kde si nakonec všechny děti za svoje výkony vysloužily odměnu v podobě kuřecího masíčka z KFC při zpáteční cestě na DD.

Prostějovské slavnosti 2021

11. 09. 2021 Prostějovské hanácké slavnosti 11.9.2021 si naše děti užívaly bohatý program na Prostějovských hanáckých slavnostech. Vzácné jim byly pouťové atrakce. Nejvíce využily autodráhu, strašidelný hrad, kolotoče a kladinu. Od majitelky lunaparku jsme obdrželi pro každé dítě dvě vstupenky zdarma. Za to jí patří velké poděkování. Za ušetřené peníze si děti mohly vychutnat v cukrárně Florida výborné dortíky, a protože bylo krásné teplé počasí, přišel jim vhod i zmrzlinový pohár. Na náměstí se seznámily s lidovým jarmarkem a poslechly si folklórní hudbu.

Charitativní akce v Olomouci

04. 09. 2021 Charitativní utkání Real Top Praha na Andrově stadionu v Olomouci. Fotbalový Andrův stadion hostil dne 4. září 2021 mimořádný zápas. V domácím stánku olomoucké Sigmy se utkaly dva týmy známých osobností. Real Top Praha nastoupil proti týmu bývalých osobností Sigmy a podporovatelům iniciativy Děti dětem. Výtěžek ze vstupného poputuje k rodinám pěti dětí, které trpí vážnými nemocemi a jsou odkázány na každodenní péči rodičů. Náš dětský domov dostal volné vstupy na toto utkání od organizace Děti v akci. Kluci si celé utkání moc užili, největším zážitkem bylo setkání se slavnými sportovci Jakubem Voráčkem, Láďou Šmicrem nebo známým šéfkuchařem Přemkem Forejtem. Troufám si říci, že krásné zářijové odpoledne bylo naplněné soutěživou atmosférou, fanděním a dobrým pocitem, že i děti z dětského domova myslí na jiné děti, které mají zase jiná trápení a potřebují pomoc.

ZOO Olomouc 21

23. 08. 2021 ZOO Svatý Kopeček u Olomouce – srpen 2021 Dnes byli v ZOO Olomouc, ale jen „hodné“ děti. Bylo nás osm a jeden vychovatel. Jeli jsme Peugeotem kousek za zoo na parkoviště a zkratkou přes les došli k pokladně, kde strejda koupil lístky. Viděli jsme spoustu zvířat například: lva, žirafy, netopýry, kozy, jeleny, vlky, krododýla, hady, pavouky, klokany, emu, lamy, plameňáky atd. Vyšli jsme ze zoo a na chvíli se zdrželi na hřišti. Pak jsme se vraceli zpátky stejnou cestou k autu a jeli na domov. U garáže nám strejda udělal „brzdičky“, protože jsme to chtěli. A šli jsme na večeři. Karolína, 11let

Letní pobyt Losinka 2021

21. 08. 2021 Letní pobyt Losinka 2021 Na poslední týdenní táborový pobyt jsme vyrazili 15. srpna do rekreačního zařízení Losinka, v blízkosti města Velké Losiny. Většina dětí zde byla již podruhé, ale přibylo pár nováčků, pro které byla Losinka novinkou. Ubytovaní jsme byli v malých chatkách přímo u lesa, veškeré ostatní zázemí poskytovala zděná budova v areálu. Počasí bylo v tomto týdnu velmi proměnlivé a tomu jsme přizpůsobovaly připravený program. Děti byly rozděleny do tří oddílů, vymyslely si originální názvy a motta a během pobytu plnily různé úkoly a soutěžily. První den jsme využili poslední horké počasí a za téměř tropických teplot jsme se vydali na naši prověřenou atrakci, hrátky v místní říčce Losince. To si děti náležitě užily, osvěžily se a pobavily stavbou různých zajímavých staveb. Při nepříznivém počasí jsme daný čas příjemně strávili ve společenské místnosti a hráli si, soutěžili a vyráběli… Během dalších dní jsme podnikly vycházky zámeckým i lázeňským parkem, vyrazili na výšlap na rozhlednu Bukovka, odkud byl nádherný výhled na celé okolí, strávili jsme zajímavé odpoledne v Muzeu silnic a železnic v Šumperku, kde jsme viděli, jak pracně se dříve budovaly silnice a železnice. Zde jsme také navštívili výstavu exponátů ze stavebnic Cheva, Seva, Lego, což děti velice zaujalo a všechny využily možnost sami něco postavit. Často a rádi jsme s dětmi využívaly velké hřiště v areálu, hráli fotbal, volejbal, badminton, frisbee, malí si oblíbili pískoviště a průlezky. Stejně zábavné a nadšeně vítané byly i návštěvy na velké dětské hřiště se super prolézačkami a trampolínami ve Velkých Losinách a samozřejmě nemohlo chybět tradiční stavění domečků v lese. Celý pobyt jsme si všichni patřičně užili. Strávili jsme příjemný týden hraním, sportováním, vycházkami, poznáváním a pohodou. Největší odměnou pro nás vychovatele byla spokojenost našich dětí.

Výstup na Velký Kosíř

08. 08. 2021 Výstup na Velký Kosíř Tak jako každý rok, tak i letos jsme se těšili na prázdninový výstup na nejvyšší horu Hané – Velký Kosíř. Největším „problémem“ byla volba výstupové trasy, ale nakonec jsme se shodli, že uskutečníme výstup naší oblíbenou jižní cestou kolem skály . Cestou jsme se občerstvovali ostružinami a asi za hodinu jsme stanuli pod rozhlednou Kosíře. V lese kluci posbírali suché větve na oheň a mohlo začít opékání. Menší děti se ještě vydováděly na průlezkách a houpačkách, starší se pustily do opékání. Zlatavé a voňavé špekáčky byly hezkou odměnou a krásnou tečkou za naším výletem.

Hraběšice prázdninový pobyt 21

30. 07. 2021 Hraběšice – Bradavice V pátek, kolem 15. hodiny jsme dorazili do místní chaty Čar a kouzel v Hraběšicích, protože Bradavice se v té době zrovna rekonstruovaly. Všichni jsme se ubytovali, dobře navečeřeli a šli obhlédnout, jak vypadá místní famfrpálové hřiště. 1. den: V ranních hodinách přiletěla sova s dopisem, na kterém byl seznam pomůcek potřebných ke studiu, které si děti musely opatřit v Příčné ulici. Za nákup obdržely platnou jízdenku do Bradavic. Po příjezdu rozřadil Moudrý klobouk studenty do jednotlivých kolejí. Následně si studenti vyrobili kravaty v barvách svých kolejí. Za odměnu se odpoledne jeli koupat do Krásného jezera - plného ďasovců. Po večeři jsme šli na hřiště, kde probíhal famfrpálový trénink. 2. den: Vzbudili jsme se do deštivého rána. Nám to ale nevadilo, protože za chvíli probíhala výuka astronomie, při které se luštilo heslo a za jeho správné rozluštění přistály studentům první dnešní body. Tím jsme ale teprve začali. Další body přistály dětem na kontě za bezchybné slepení svého kolejního erbu. Zjistili jsme také, že děti mají v malíčku spoustu přísloví, kdy měly doplňovat jejich chybějící část nebo napsat ta, na které si vzpomenou. Pak si mohly vybrat čtyři z nich a vysvětlit jejich význam. Šlo jim to výborně. Po svačině začal bradavický bál (diskotéka), s bohatým občerstvením. Před večeří konečně přestalo pršet a tak si na hřišti mohly děti zahrát míčové hry. Před spaním se promítal 1. díl Harryho Pottera. 3. den: Dopoledne jsme se dozvěděli, že u Gringotových vykradli banku. Shodou okolností lupiči poztráceli část lupu, když utíkali Hraběšicemi. Díky našim dětem se téměř všechny drahokamy vrátily zpět do banky. Při hledání jsme došli až do lesa, kde studenti sbírali materiál na košťata a kouzelnické hůlky. V lese jsme se občerstvili malinami pro osvěžení. Objevili jsme i přístřešek, kam chodí spát jednorožci – krmelec. V Zapovězeném lese jsme potkali i plno kouzelných žabek. Po poledním klidu si děti z nasbíraného materiálu vyrobily super/moderní košťátka: Nimbus 2021. Moc se jim povedla. Zároveň si každý vyrobil a vyšperkoval svoji kouzelnickou hůlku k provádění čar a kouzel. Nimbusy 2021 jsme hned podrobili perné zatěžkávací zkoušce na hodině létání. Vydrželo pouze jediné. Zničila je vrba Mlátička. Po večeři si děti na odlehčení zahrály fotbálek a před spaním zkoukly televizní pohádku. 4. den: Na dnešní ráno jsme si vyčarovali sluníčko. Na pořadu dne byla Péče o kouzelné tvory v Zapovězeném lese. Děti jim postavily krásné nové domečky z přírodního materiálu. Tato činnost zabrala celé dopoledne a nikdo nebyl sežrán. Po poledním klidu probíhala výuka Obrany proti černé magii, kde se děti postavily tváří v tvář hrozivým mozkomorům a prověřily sílu svých nových hůlek. Nad temnou silou jsme naštěstí zvítězili a odměnili se výbornými buřty pečenými na ohni. Po večeři jsme šli vysportovat špekáčky na hřiště. Večer jsme ukončili posezením s kytarami a s krásnými písničkami. 5. den: Zataženo, déšť, občas slimáci. Dopolední aktivity probíhaly kvůli dešti na chalupě. Děti soutěžily ve vědomostním kvízu a luštily a překládaly starodávné runy. Odpoledne jsme si vyšlápli na kopec jménem Kamenec. Vrátili jsme se až na večeři – na výborné kynuté borůvkové knedlíky. Po večeři opět proběhl fotbálek s místními kluky. Po večerní hygieně se zájemci dívali na film – Rodina Edemsova. 6. den: Od rána se ředitelé kolejí připravovali na předávání vysvědčení a cen bradavickým studentům. Dopoledne proběhl ceremoniál – slavnostní předání kouzelnických vysvědčení a odměn. Dále proběhlo vyhodnocení pořádku na jednotlivých kolejích a celkové zhodnocení čarodějného tábora. Zůstanou nám na něj hezké vzpomínky, plno zážitků a spousta krásných fotografií.

Letní pobyt Kunčice

14. 07. 2021 Letní pobytový tábor Kunčice 2021. Kousek od Starého Města pod Sněžníkem se nachází Chata U Profesora. Zde jsme s dětmi prožili týden plný zážitků, nejen sportovních a turistických, ale i kulinářských. Energii jsme doplňovali díky výtečné domácí kuchyni a takto posilněni jsme potom s dětmi prochodili zdejší kopcovitý kraj. V místních bunkrech si děti mohly pod dohledem průvodce osahat zbraně a zjistily, v jakých podmínkách byli v minulosti vojáci připraveni bránit naši zemi. Ve Starém Městě jsme s dětmi zašli na zmrzlinu a na kofolu. Na místním hřišti si děti zahrály golfový turnaj a fotbal, u chaty zase florbalové zápasy, vybíjenou nebo hry v bazéně. Nechybělo stavění domečků pro broučky a lesní skřítky, opékání špekáčků nebo hra Člověče, nezlob se, ve které byly hracími figurkami děti samotné. Díky manželům Wernerovým mohly děti na Paprsku ochutnat výborné borůvkové knedlíky a na Ramzové, kam jsme s dětmi dojeli vlakem, se mohly projet na horských minikárách nebo sjet svah v nafukovacích kolech. Tuto adrenalinovou zábavu si děti opravdu užily. Ještě jednou děkujeme těmto milým lidem za sponzorský dar. Program tábora dále zpestřili dva mladí vojáci N. a P., pod jejichž dohledem se děti mohly namaskovat, vyzkoušet střelbu a postavit vojenské přístřešky. Na ukázku s sebou přivezli některé prvky z armádní výzbroje a dětem předvedli zdravotnické minimum. Oběma mladým lidem touto cestou také moc děkujeme. Některé děti se s tetami vypravily na kopec Větrov na Dalimilovu rozhlednu. Odměnou za výšlap do kopce byl úžasný výhled na okolní krajinu, malé občerstvení a pizza. Zbytek dětí zvolil odpočinek, projížďku na konících paní Květy nebo badminton u chaty. Na závěr pobytu děti hrály již tradiční hru o poklad spojenou s plněním záludných otázek. Díky majitelům chaty, manželům Matoušovým, jsme si užili volné dny v krásném prostředí a rádi se za rok zase vrátíme. Po sečtení počtu ušlých kilometrů za celý pobyt nám vyšlo číslo 110 km, což je tedy úctyhodný výkon pro všechny. Už teď se těšíme na příští rok a na další výzvy, které nás čekají.

Letní tábor Jedovnice

02. 07. 2021 Letní tábor Jedovnice 2.- 9. 8. 2020 si děti užívaly letní pobyt v hotelu Riviera. Bylo to krásné místo uprostřed Chráněné krajinné oblasti Moravský kras. Hned pod hotelem se rozprostíral rybník Olšovec, kde se děti mohly koupat a hrát vodní hry. Okolí hotelu je protkáno sítí stezek pro pěší turistiku. Toho jsme využili a vydávali jsme se lesem na pěkné procházky. Navštívili jsme Rudické propadání, kaolínový lom Seč, historický větrný mlýn. Cestou děti poznávaly unikátní botanické druhy, pozorovaly hnízdění vodního ptactva, seznamovaly se se sportovním rybařením. Nedaleko hotelu, na dětském hřišti, děti soutěžily ve sportovních a míčových hrách. Velice zajímavá byla pro děti večerní procházka kolem celého rybníka Olšovce. Počasí bylo dobré, stravování na jedničku a my jsme si společně prožili krásný týden.